Wednesday, June 20, 2012

Satu Tekad

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Hari baru. Minggu baru. Azam baru. Baru-baru. =P
Tidak sangka jodoh kita berpanjangan sampai ke sem ini kan. PISMP 2E. Jangan lupa sebut Alhamdulillah taw. Dengan izin-Nya kita masih dapat bersama lagi dengan umur yang kita tidak tahu pengakhirannya bila dan bagaimana.

Mari bhaa kita tengok-tengok, intai-intai, ushar-ushar sikit info subjek dan pensyarah yang mengajar kelas kami tika ini.

1. Pentaksiran Bahasa Melayu SR- Mohd Yusof Saad
2. Pengajaran Kemahiran Bahasa Melayu- Pn. Zaidah Marjan
3.English Language Proficiency- En Ya'kub Ismail
4.Literasi Bahasa- Cik Fatimah Bt Idris
5.Numerical Literacy- Pn. Nazimah Bt Abdullah
6. Murid dan Alam Belajar- Tn Hj Isa B. Azis
7. Pergerakan Asas- En Selvaratnam Navaratnam
8.Koko
9.Bina Insan Guru Fasa 2

Alhamdulillah pensyarah yang masuk ke kelas kami membawa seribu harapan mendidik, mengajar, menjadikan kami insan guru, cikgu, pendidik yang berjaya di mana-mana sahaja kami ditempatkan nanti.
Ibarat benih yang subur, dilempar ke laut menjadi pulau, dilempar ke darat menjadi bukit. moga-moga.

Jangan lupa adab dengan guru/pensyarah/ibu ayah ke-2 kita:



Semoga hari yang mendatang dapat dihadapi dengan tabah, ceria dan bersemangat.
Ayuh para guru, moga kehadiran bulan-bulan mulia nanti iaitu Sya'ban dan Ramadhan akan memperkasakan lagi kita. dan mungkin ini adalah detik-detik permulaan bagi kita untuk menjadikan kita seorang insan yang lebih baik dari detik yang lepas. mungkin tidak banyak perubahan yang kita inginkan atau dapat kita capai. tapi cukuplah sedikit kesedaran yang akan membawa kita ke arah yang lebih baik. Moga-moga. Ingatlah, kehidupan kita tidak lama, tidak ada apa yang dapat kita megahkan, agungkan dan sombongkan kerana akhirnya kita akan bersendirian di dalam kubur masing-masing. Insya-Allah, sama-samalah kita berdoa untuk kesejahteraan ibu ayah, saudara mara, guru-guru, sahabat handai, dan seluruh umat di atas muka bumi Allah ini moga sedikit sebanyak cahaya hidayah dari-Nya masuk ke dalam hati-hati kita.

Akhir kalam. Salam Sya'ban dan Ramadan.


No comments:

Post a Comment