Tuesday, July 3, 2012

KAD DISKAUN SISWA 1 MALAYSIA (KDS1M)



Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KDS1M)
 diwujudkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dengan objektif untuk membantu mengurangkan kos sara hidup pelajar-pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) awam dan swasta seluruh negara. 

KDS1M diberi secara percuma kepada pelajar-pelajar IPT warganegara Malaysia yang mengikuti pengajian jangka panjang yang tempoh masanya 1 tahun dan ke atas.

Diskaun yang ditawarkan adalah bagi pembelian barangan dan perkhidmatan terpilih, tertakluk kepada syarat-syarat yang ditetapkan oleh syarikat-syarikat yang mengambil bahagian.



...............................................................................


Info tambahan mengenai kad diskaun siswa 1 Malaysia


  1. (2.7.2012) - Tan Sri Muhyiddin melancarkan Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia (KDS1M), bagi membantu golongan pelajar institut pengajian tinggi dalam menghadapi kenaikan kos harga barangan.
  2. Kad tersebut akan memberikan manfaat kepada lebih 1.5 juta penuntut di institusi pengajian tinggi awam dan swasta di bawah seliaan Kementerian Pengajian Tinggi dengan kadar diskaun antara 5% hingga 60%.
  3. Kad ini ialah idea daripada Mesyuarat Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK) pada November tahun lalu, dan dalam tempoh enam bulan ia telah dilaksanakan.
  4. Terdapat lebih 51 syarikat telah bersetuju untuk memberikan diskaun melalui kad KDS1M tersebut yang mana meliputi bukum alat tulis, pakaian, makanan, barangan IT, perkhidmatan kesihatan, dan percutian.
  5. Kad diskaun itu akan mula diedarkan pada sesi pengajian bermula September nanti dan ianya mula diedarkan kepada pelajar tahun akhir dahulu, diikuti oleh pelajar-pelajar lain.


klik gambar di bawah untuk mendapatkan keterangan lebih lanjut




No comments:

Post a Comment