Friday, June 15, 2012

Salam Lembaran PISMP 2E


Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera



Cuti akhir semester sudahpun melabuhkan tirainya. Selamat kembali ke IPG yang tercinta iaitu Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu. Mesti masing-masing punya cerita dan pengalaman cuti semester yang ingin dikongsikan nanti ..seperti Lawatan ke Sabah....KAGUM IPGK Perlis...makan percuma 3 minggu di rumah....berkebun di kelapa sawit dan macam-macam lagilahh. Diharapkan semua dah bercuti dan berehat dengan secukupnya untuk menempuh semester baharu ini.

Tamatnya peperiksaan akhir semester Mei yang lepas maka tamatlah penderitaan kita semasa PISMP Semester 1. INSYA-ALLAH 2-3 minggu ni keputusan peperiksaan kita akan keluar. Semoga semuanya mendapat keputusan yang cemerlang dan mencapai target yang diingini. Apa yang paling penting harap-harap SEMUA LULUS!!! :D

Dikatakan semester ini sememangnya lebih padat dan lebih mencabar. Semester ini akan membuka lembaran kepada subjek elektif 1 kita iaitu Pendidikan Jasmani. Semester ini juga akan membawa kita kembali ke kelas petang yang dirindui. Dikatakan jadual kita semester ini lebih padat berbanding semester lepas. Subjek yang akan kita belajar semester 2 ni termasuklah  :

Wajib : Murid & Alam Belajar, ELP 2, Literasi Bahasa, Literasi Nombor, Gerko Permainan,
Major : Pentaksiran Bahasa Melayu Sekolah Rendah, Pengajaran Kemahiran Bahasa Melayu
Elektif 1 : PJ-Pergerakan Asas

Padat tak?? haha

Demikianlah sedikit taaruf untuk semester baharu PISMP Semester 2 . Akhir sekali, selamat kembali ke Kuala Lumpur kawan-kawan!!! Semoga semuanya selamat sampai ke Institut. =)

Ahlan Wa Sahlan PISMP 2E



2 comments: